tisdag 26 februari 2008

Andreas sitter just nu svimmfardig...har varit en tuff dag! Han har ju faktiskt legat ner pa stranden i sakert 6 timmar...herregud! Hungern smyger sig pa och vi har bestallt maten i forvag sa att vi ska slippa vanta i flera timmar for att sedan fa forraten samtidigt som varmratten!

Har val inte hant sa mycket sen sist...fick reda pa att det var 34.5 grader i vattnet idag...det ar som att lagga sig i ett badkar!

Pa eftermiddagen kollade vi in de lokala fiskarna nar de kom md dagens fangst...de pagick en liten fiskmarknad langs strandkanten som vi fascinerat iaktog. Mest sag det ut som akvariefiskar och blasfiskar, forstod inte hur de skulle kunna matta nagon mun men de ar sakert delikatesser, vad vet vi!

Vi har aterfatt lugn nu...for nagra dagar sen var det ett gang pa 20 smalandska kvinnor pa vart hotell...den ena med gallare rost an den andra...inte nog med att de skrek over hela stranden, de gastade fran stranden upp till restaurangen ocksa...nar vi insag att vi last samma sida i boken sakert 10 ggr tog vi vart pick och pack och flyttade en bit darifran...pa stranden alltsa inte fran hotellet! Vi har haft lite byteshandel med ett svenskt par fran malmo...bocker och tidningar sa ingen nod gar pa oss nu!

Andreas vagrar sitta kvar nu...han vill forflytta sig hela 10 m till restaurangen nu!

Horde att Johan fixat vasan...Jon da? I langfillingarna! Johan!...du kan val skriva pa Facebook och svara Assi...han ar lite putt!

Wera...halsa tillbaka till brudarna!

Och! Vi skulle vilja veta vem som gick vinnande ur striden om att hamta oss pa Arlanda!

Kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej
det är så kul att höra från er.Jag blir svettig bara jag läser om hur varmt det är.Vi har mycket tråkigt väder, regn och blåst men det är varmt så jag har plockat både tussilago och blåsippor, så ni kommer hem till våren. Vet inte vem som hämtar, det blir inte jag för jag jobbar tyvärr. Men någon kommer att dyka upp.Har ni inte varit sjuka något. Fungerar kameran bra? Är maten bra? Jag har inget sensationellt att berätta. Liver rullar på som vanligt för oss medan ni har upplevt så fantastiska saker. Kram mamma

Anonym sa...

hej hej kussen ;) nu sitter jag i uppsala och du är inte här.. TRIST ;) men de blir väl flera gånger:D hälsa Andreas från lilla mig, och sola åt mig också.. för de gjorde jag åt dig när jag var i thailand ;) pusspuss från Nattliie <33